Жінка втратила 49 290 гривень з кредитної картки ПриватБанку. Перед цим їй зателефонувала нібито працівниця Київстар, яка просила виконати певні дії. Про це повідомляється у рішенні Хустського районного суду Закарпатської області, опублікованому 9 січня 2025 року.
Між АТ КБ «ПриватБанк» та жінкою було укладено угоду про надання банківських послуг, з метою отримання яких вона 27.05.2022 року підписала заяву про приєднання до умов та правил надання банківських послуг. Їй надали платіжні інструменти - кредитні картки для можливості користування банківським рахунком. Клієнтка користувалася кредитним лімітом та здійснювала операції за рахунком відповідно до виписки. Однак вона не погасила заборгованість за операції, проведені в період з 26.08.2023 по 27.08.2023 на суму 49 290 гривень.
Згідно з поясненнями жінки, наданими ПриватБанку у зверненні, 26.08.2023 року на її фінансовий номер телефону надійшов дзвінок, під час якого співрозмовниця представилася працівницею (оператором) компанії «Київстар» і повідомила, що термін використання її номера закінчився, але його можна продовжити по телефону через певну комбінацію. Не підозрюючи нічого, вона набрала зі свого мобільного телефону комбінацію за вказівкою «оператора» та натиснула клавішу виклику, після чого її SIM-картка перестала працювати. Дані, зібрані під час перевірки, свідчать про те, що первинний несанкціонований вхід в акаунт "Приват-24" клієнтки став можливим через компрометацію її конфіденційних даних (фінансовий номер не змінювався, вхід в акаунт "Приват-24" був здійснено шляхом коректного введення логіну та відновлення пароля через РІН-код). Використовуючи ці дані, треті особи отримали доступ до акаунту клієнта, змінили пароль "Приват-24" та виконали операції по картковому рахунку. Вина банку в проведених операціях по картці відсутня. Внаслідок зазначених порушень зобов'язань за кредитним договором та враховуючи внесені кошти на погашення заборгованості, станом на 18.07.2024 року жінка має заборгованість у розмірі 33 765 гривень.
Жінка подала відзив на позов, в якому просила відмовити в задоволенні позову АТ КБ «ПриватБанк». В обґрунтуванні заперечень проти позову вона зазначила, що дійсно втратила SIM-карту внаслідок шахрайських дій, і 28.08.2024 року дізналася про перерахування з її кредитної карти суми в розмірі 46 722 гривні за період з 26.08.2023 по 27.08.2023. За цим фактом 29.08.2023 року було розпочато досудове розслідування кримінального провадження, яке наразі триває. Списання коштів з карткових рахунків сталося не за її розпорядженням, і вона не повинна нести відповідальності за такі операції.
Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Списання коштів з карткового рахунку жінки відбулося без її розпорядження, і вона не повинна нести відповідальності за ці операції.
"АТ КБ «ПриватБанк» не надав належних і допустимих доказів, які б безсумнівно підтверджували, що відповідачка, як користувачка кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла доступу до інформації про кредитну картку, її особовий рахунок, акаунт чи мобільний додаток «Приват-24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, що дозволила б ініціювати платіжні операції з перерахування коштів з банківської картки в період з 26.08.2023 року по 27.08.2023 року. Отже, суд вважає, що списання коштів з карткового рахунку відповідачки відбулося без її волі, і вона не повинна нести відповідальності за ці операції. Виявивши безпідставне списання коштів, відповідачка звернулася до правоохоронних органів", - підкреслив суд.