Вихідний 2024 рік відзначився не лише загибеллю та пораненнями людей в Україні через повномасштабну війну з Росією, але й зростанням кількості дорожніх аварій. У період з січня по серпень сталося близько 17 000 ДТП з загиблими та постраждалими, що на 11% більше, ніж у цей же період 2023 року, свідчать дані "Опендатабот".
Основні причини трагедій — порушення швидкості руху, правил маневрування та проїзду перехресть. Близько 2 тисяч людей загинули на дорогах, ще майже 21 тисяча отримали травми. Найбільш аварійні регіони — Київ, Дніпропетровська та Одеська області. У останньому регіоні кількість ДТП зросла на рекордні 40%, а число загиблих збільшилося на 70%.
Згідно з даними дослідницької організації World Population, в Україні далеко не найгірша ситуація на дорогах. Лідером у рейтингу смертей у ДТП на 100 000 населення стала Домініканська Республіка з показником 65 жертв. За нею йде африканська країна Зімбабве (41 людина).
Україна на 123-му місці з показником 10 смертей, що є "помірно низьким" рівнем. Ситуація гірша в Румунії, Албанії, Боснії та Герцеговині, але в інших країнах Європи показник смертності на дорогах суттєво нижчий, ніж в Україні.
У Дніпрі 1 грудня на одній із центральних вулиць міста водій BMW наїхав на пішоходів. У темряві вони переходили проїзну частину по "зебрі", світлофор при цьому не працював.
Поліцейські повідомили, що ДТП сталося о 19:45 на Заводській набережній без участі пішоходів: автомобіль BMW в'їхав на повній швидкості в Ford.
Внаслідок удару в "Форді" загинула 10-річна дівчинка, ще чотири людини — двоє дітей та двоє дорослих (водій і пасажир) отримали серйозні травми. Водія BMW затримали, йому загрожує до восьми років тюрми.
Пізніше стало відомо, що BMW керував Арсеній Бесонов, син місцевого бізнесмена Олега Бесонова, якого звинувачують у причетності до тіньових схем з фіктивними ФОПами. Зовсім нещодавно підприємець сам потрапив в ДТП, але його визнали невинним.
Винуватець резонансної смертельної ДТП у Харкові отримав 8 років позбавлення волі, він також зобов'язаний виплатити по 1 млн гривень обом дітям загиблого. Аварія сталася 26 жовтня 2021 року, але через скандальну поведінку підозрюваного залишається актуальною.
На момент ДТП водію Infinity Q50 Миколі Харьковському було 16 років, він проїхав на червоний сигнал світлофора і в'їхав на повній швидкості в Chevrolet Aveo, яким керував 58-річний чоловік.
Харьковський навмисно розігнав автомобіль, щоб проскочити на червоний. Після зіткнення в медичному закладі він вказав неправильну адресу проживання і намагався покинути приміщення лікарні, але був затриманий співробітниками поліції.
В перерві на одному з судових засідань Червонозаводського райсуду Харкова підліток цинічно висловився про загиблого водія. Дочка загиблого водія запитала Миколу, чому він їй усміхається, а Харьковський відповів їй: "П’яним менше їздити треба".
Дмитро Рисич, водій позашляховика Mersedes, що належить власниці бренду One by One Лідії Сметані, 10 жовтня близько 22:00 ледь не наїхав на людей на вулиці Саксаганського в центрі Києва. Як стверджував винуватець ДТП, він "зарубався з іншим водієм" на світлофорі і не впорався з керуванням.
Постраждалі розповідали, що Рисич не потрудився запитати їх про стан здоров'я, пропонував хабар і був впевнений, що його "відмажуть, тому що він пов'язаний з командою групи "Океан Ельзи". Подібне відсторонене ставлення до події проявила і Сметана, приїхавши на місце аварії.
Пізніше з'ясувалося, що водій не має відношення до "Океану Ельзи". Потерпілі заявили, що перший наряд поліції зняв місце ДТП, переглянув запис на камерах спостереження, але скласти протокол або прийняти заяву вони відмовилися. Поліцейські не записали дані постраждалих і відразу не перевірили водія на наявність ознак сп'яніння, пообіцявши зробити це пізніше.
Якщо вдасться встановити ступінь завданих тілесних ушкоджень середньої тяжкості, водію загрожує кримінальна відповідальність, а в іншому випадку — лише адміністративна.
Вночі 8 вересня в автомобільній аварії загинув Ярослав Олейник, один із перших членів нової команди Міністерства стратегічних галузей і промисловості. В ДТП загинула і його дружина Ніна. Олейник приєднався до команди міністерства минулого літа, прийшов з фронту. Відповідав за роботу з виробниками дронів.
Олейник, відомий під позивним "Локи", приєднався до ЗСУ в 2017 році, служив у підрозділі аеророзвідки оператором дронів. Брав участь у боях з російськими військами в Київській, Чернігівській та Харківській областях. Навчав військових керувати дронами.
Подробиць про цю ДТП практично немає. Однак ЗМІ з’ясували, що це сталося близько 23:50 в Житомирській області. Військовий на автомобілі Mitsubishi L-200 випадково наїхав на дикого кабана, який лежав на дорозі, і втратив управління.
Далі військовий виїхав на смугу зустрічного руху і зіткнувся з Mitsubishi Pagero, в якому їхав Ярослав Олейник з дружиною. Від отриманих травм вони загину