У Києві відбувся перший безкоштовний захід для малого та середнього бізнесу у форматі публічних консультацій. Під час цього заходу фахівці у сферах PR, маркетингу та медіа допомогли підприємцям з Хмельницького та Одеси зрозуміти, як стати більш ефективними. Також вони відповіли на запитання: «В якому напрямку рухатися?».
Організатором майстермайнду «PR для бізнесу: як це працює на прикладі вашого кейсу» виступило PR buro Ackermann. Проблематику розглядала його засновниця – Оксана Аккерман, а також два запрошені експерти: маркетолог і автор бізнес-літератури Олексій Філановський та медіатренерка і ведуча телеканалу «Ми Україна Плюс» Олена Цинтила.
«Коли людина лише починає свій бізнес, зазвичай до нього залучена вся родина. Інстаграм веде дружина, маркетингом займається син. Щоб уникнути помилок і зайвих витрат, потрібен професійний погляд з боку. Експерт може оцінити поточну ситуацію і сказати, наприклад: «Вам зараз не потрібен PR-ник. Вам потрібен директор з продажів, який налагодить увесь ланцюг збуту продукції». Тож ми створили цей формат, щоб українські підприємці могли спиратися на професійний досвід найкращих фахівців з різних галузей», — зазначила Оксана Аккерман.
Першими підприємцями, які подали свої кейси на розгляд, стали крафтова сироварня з Хмельниччини Monsher та новий косметичний бренд Burdova з Одеси.
Оксана Синюк має власну козину ферму, навчалася сироварінню в європейських країнах і вклала в бізнес близько 200 000 доларів. За шість років існування Monsher здобула лояльних і навіть відданих фанатів своєї продукції. Проте існує ряд проблем. Всі процеси власниця контролює сама, оскільки боїться делегувати. Прибутків бізнес не приносить, дотацій від держави на цю галузь немає, а попит на сири вже перевищує пропозицію. Тож, що робити? Масштабуватися? Яким чином?
Експерти запропонували підприємиці кілька варіантів вирішення цієї проблеми: найняти СЕО, який буде керувати всіма процесами, навчитися делегувати та стати СЕО свого бізнесу, або ж залишитися крафтовою сироварнею з обмеженою пропозицією та високими цінами. Однак перш за все експерти порадили Оксані звернутися до власних бажань і відповісти на запитання: «А чого хочу я? Варити сир, транслювати користь козиного молока чи управляти бізнес-процесами?».
«Необхідно визначити свою амбіцію. Для чого ви взагалі займаєтеся бізнесом? Чого ви прагнете досягти? Далі визначте масштаби своєї амбіції. Ви хочете національний бізнес, на одне місто, чи на один мікрорайон?», – пояснив Олексій Філановський.
Другий кейс належав косметологині та власниці клініки естетичної медицини з Одеси. Ірина Бурдова має амбітні плани. Вона постійно розширюється і впроваджує нові ідеї. На сьогодні вона запустила пробну партію гіпоалергенної косметики під власним брендом. Однак у неї немає досвіду в товарному бізнесі.
«Я розумію, що для початку кожного бізнесу дуже важливий старт. Але як правильно стартувати? Це може бути як дуже успішно, так і дуже невдало. Останнім часом я використовую безліч можливостей, щоб дізнатися, що робити. У мене є багато кроків, які потрібно виконати. Але немає системи», – поділилася Ірина Бурдова.
Окрім практичних бізнес-кроків та розуміння, кому в першу чергу продавати нову продукцію, експерти порадили Ірині також звернутися до широкої аудиторії та впроваджувати культуру правильного догляду за собою.
«Надавати експертні поради можна вже. Навіть до того, як косметика зійде з конвеєра. Це можуть бути чат-підбори, онлайн-консультації, безкоштовний аналіз стану шкіри тощо. Це свого роду робота з підігрівом аудиторії. І найголовніше – демонструйте реальні результати до-після», – зазначила Олена Цинтила.
В результаті відбулася повноцінна двогодинна сесія, після якої кожен з бізнесів отримав дорожню карту для подальшого розвитку власної справи. Через місяць експерти знову зв’яжуться з Оксаною та Іриною, аби дізнатися, що вдалося реалізувати на практиці, а з чим виникли труднощі.
Наступний майстермайнд відбудеться в січні наступного року. Подати свій кейс на розгляд можна за посиланням.
Проєкт не є комерційним і реалізується за підтримки медіапартнерів: Ми Україна+, Obozrevatel, Delo, Інформатор, Tavr Media, а також бізнес-партнера компанії Аріон.