вівторок14 січня 2025
glasno.com.ua

Чи може Кулеба зупинити безкінечне виведення грошей з української економіки через діряві державні монополії? — експерт.

Він може визначити, як надалі буде називатися його посада та міністерство в цілому.
Эксперт: сможет ли Кулеба прекратить утечку средств из украинской экономики через ненадежные государственные монополии?

Від рішення віце-прем'єр-міністра з відновлення України — міністра розвитку громад і територій Олексія Куби залежить, чи продовжиться на державному рівні практика неефективного функціонування "Укрзалізниці" лише за рахунок підвищення тарифів на вантажні перевезення, відзначає голова експертно-аналітичної ради Українського аналітичного центру Борис Кушнірук, повідомляє Telegraf.

За його словами, менеджерам "Укрзалізниці" простіше підняти вантажні тарифи, ніж подолати "вічні системні проблеми" — надмірну інфраструктуру, грандіозні збитки в пасажирських перевезеннях, відсутність оптимізації витрат всередині самої компанії.

"Рішення пана Куби може визначити, як надалі буде називатися його посада та міністерство в цілому. А чи готовий Олексій Куба зупинити це безкінечне викачування грошей з української економіки через діряві державні монополії?" — запитує експерт.

Кушнірук зазначає, що бажання менеджменту "Укрзалізниці" підвищити тариф на 37% призведе до скорочення перевезень залізницею та збільшення збитків. Це пояснюється тим, що промислові виробники (аграрна продукція та металургія) не будуть користуватися послугами УЗ, оскільки це автоматично підвищить вартість їх продукції та змусить відмовитися від експорту через прогнозовані збитки. Ті, у кого залишаються незавершені контракти — перейдуть на автомобільний транспорт, яким знищать автомобільні дороги так, що "ніяке "Велике відновлення" не допоможе".