п’ятниця06 грудня 2024
glasno.com.ua

Львів'янка отримала дзвінок від Київстару, після чого їй відкрили кредитку та витратили 74 235 гривень. Яке рішення ухвалив суд?

Жінці відкрили кредитний рахунок, підвищили кредитний ліміт і вкрали 74 235 гривень. Вона повідомила, що коштами заволоділа невідома особа, яка телефонувала та представилася співробітником "Мій Київстар". Громадянка вимагає розірвати кредитний договір з ПриватБанком. Цю інформацію містить рішення Пустомитівського районного суду Львівської області, опубліковане 26 листопада 2024 року.
Во Львове женщине после звонка от Киевстара открыли кредитку и потратили 74 235 гривен — какое решение принял суд.

Жінці було відкрито кредитний рахунок, підвищено кредитний ліміт і викрадено 74 235 гривень. Вона повідомила, що коштами заволоділа невідома особа, яка зателефонувала і представилась працівником "Мій Київстар". Громадянка вимагає розірвання кредитного договору з ПриватБанком. Цю інформацію містить рішення Пустомитівського районного суду Львівської області, опубліковане 26 листопада 2024 року.

17 січня 2024 року невідома особа, зателефонувавши жінці на мобільний номер з невідомого телефону, представилась працівником «Мій Київстар» і, шляхом незаконного використання електронно-обчислювальної техніки, самостійно створила кредитну банківську карту та збільшила кредитний ліміт, заволодівши сумою 74 235 гривень, яка була списана з рахунку трьома окремими платежами. 18 січня 2024 року вона звернулася до АТ КБ «ПриватБанк» і повідомила про шахрайські дії. Також громадянка подала заяву до поліції, яка прийняла її звернення, кваліфікувавши кримінальне правопорушення за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. Відомості про це було внесено до ЄРДР під № 12024141360000295, і жінку було визнано потерпілою.

"17 січня 2024 року відбувся вхід у «Приват-24» з використанням фінансового номера телефону позивачки із підтвердженням реєстрації введенням пін-коду картки. Під час цієї процедури клієнт вводить своє ім'я користувача, логін і пароль, які відомі лише позивачці. Після входу у «Приват-24», створюється необхідний платіж, вводиться лише йому відомий ключ доступу, і після цього до банку надходить платіжне доручення, згідно з яким банк здійснює переказ коштів. Вказані дії могли бути виконані лише за допомогою використання фінансового телефону позивачки. В анкеті належної перевірки клієнта - фізичної особи від 30 жовтня 2023 року та п. 14 заяви про приєднання до Умов і Правил надання банківських послуг від 17.01.2024 року вона підписала угоду з банком про використання простого електронного підпису. Відповідач виконав свої зобов'язання за кредитним договором від 17 січня 2024 року в повному обсязі, а позивачем не надано жодних доказів порушення її прав саме АТ КБ «ПриватБанк». Посилаючись на позиції Верховного Суду, викладені у постановах від 10 квітня 2019 року у справі №144/287/17-ц (провадження №61-31835св18) та від 10 квітня 2019 року у справі №524/3979/16-ц (провадження №61-20290св18), зазначено, що наявність кримінального провадження не може свідчити, через презумпцію невинуватості, про вчинення злочину до винесення вироку, яким ці обставини будуть встановлені. Крім того, кримінальне провадження, внесене в ЄРДР, закрито, винних осіб не встановлено, і не доведено відсутність вини позивачки, а тим більше наявність вини інших осіб у здійсненні 17 січня 2024 року переказів коштів та укладенні угод", - заявили у ПриватБанку.

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона звернулась до банку після дати валютування, тобто після зарахування коштів на рахунок отримувача, тому строки для вчинення дій з відкликання переказу були пропущені позивачем як ініціатором переказу.

"Однак, доказів, які б за наслідками розгляду заяви про вчинення кримінального правопорушення достеменно встановлювали факти здійснення шахрайських дій з картковими рахунками позивачки, суду не надано", - наголосив суд.