Швеція настійно попросила китайське вантажне судно, яке проходило поблизу пошкоджених кабелів зв'язку в Балтійському морі, переміститися у шведські територіальні води для сприяння розслідуванню. Про це повідомляє ряд європейських ЗМІ.
Прем'єр-міністр Швеції Ульф Крістерссон підкреслив, що він "не висуває жодних обвинувачень", але хоче "досягти ясності в тому, що сталося".
225-метровий балкер наразі знаходиться в міжнародних водах між Швецією та Данією. На сухогруз, що прямував з Росії, звернули увагу після того, як стало відомо про його присутність у районі обриву двох кабелів 17 і 18 листопада. Швеція, Фінляндія та Німеччина ведуть розслідування обставин інциденту. Передбачається, що йдеться про диверсію.
В спільній заяві міністри закордонних справ Німеччини та Фінляндії зазначили, що шкода була завдана в той час, коли "наша європейська безпека під загрозою не лише через агресивну війну Росії проти України, але й через гібридну війну, яку ведуть зловмисні суб'єкти".
Це не перший випадок, коли Росію звинувачують або підозрюють у спробах саботажу. Так, наприклад, у катастрофі вантажного літака DHL минулого тижня ряд європейських політиків побачили російський слід. Москва заперечує свою причетність до інциденту.
Минулого року на дні Балтійського моря було пошкоджено газопровід, що з'єднує Фінляндію та Естонію, а також кабелі зв'язку. Влада стверджувала, що це сталося через китайське судно, яке протягло свій якорь по морському дну.
Виступаючи в Брюсселі, міністр оборони Німеччини Борис Пісториус заявив, що "ніхто не вірить, що ці кабелі були обірвані помилково", і що він "не хоче вірити в версії про те, що якір випадково пошкодив ці кабелі".
Кореспондент з питань оборони телеканалу Denmark TV 2 Андерс Ломхольт поспілкувався з Вермундом Согаардом-Соренсеном, колишнім командувачем ВМС. Ось його думка: "Стверджувати, що це було випадкове происшествие? Можливо. Однак не буває двох випадковостей протягом одного дня".
Йенс Венцель Кристофферсен, аналітик у сфері оборони, зазначив: "Річ у тому, що судно раптово зупинилося на місці, причому в даному випадку над трьома кабелями. Це ненормальна поведінка для торговельного судна".