Представники ТЦК під час заходів оповіщення в рамках мобілізації мають право вручати повістки військовозобов'язаним. У разі, якщо громадянин відмовляється отримати повістку, військкоми складають спеціальний акт, який фіксує цю відмову. На основі цього документа правопорушника можуть притягнути до адміністративної відповідальності, а також затримати правоохоронці та доставити до військкомату. При цьому ТЦК документують весь процес за допомогою бодікамер або відеореєстраторів.
Щодо наслідків за відмову отримати повістку, роз’яснення надали у Черкаському ОТЦК та СП. Військові зазначили, що факт відмови військовозобов'язаного від отримання повістки фіксується окремим документом - спеціальним актом. Його складають і зачитують особі, яка не бажає отримувати повістку. Цей процес має відбуватися у присутності свідків.
Після складання акта представники ТЦК на його основі фіксують адміністративне порушення за ухилення від мобілізації. Якщо військовий не з'являється до ТЦК, правоохоронці, які можуть бути присутніми в групі оповіщення, здійснюють його доставлення до військкомату. Дії поліції в такому випадку, коли вже є протокол ТЦК про адміністративне порушення, є цілком законними - правоохоронці діють на підставі ст. 261 і 262 Кодексу про адміністративні правопорушення.
У Чернігівському ТЦК та СП нагадали, що їхні представники мають право фіксувати весь процес на бодікамери або інші відеопристрої, такі як відеореєстратори. Процес проходить безперебійно.
В Україні не залишилося ефективних способів поскаржитись на незаконні дії ТЦК. Жодна "гаряча лінія", про яку нещодавно повідомляли у Сухопутних військах, не функціонує. Єдиний номер, куди громадяни ще можуть зателефонувати, - це лінія Міноборони, проте реально поскаржитись на перевищення повноважень працівників ТЦК - неможливо.
Як повідомив член комітету Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Веніславський, ідея про розпуск ТЦК може загрожувати суверенітету України та її обороноздатності. Рекрутингові центри не здатні забезпечувати мобілізаційні заходи в обсягах, достатніх для поповнення резервів ЗСУ, в той час як ТЦК виконують це на 95-98 відсотків. Перехід на рекрутинг у воєнний час працює проти України, тому його доцільніше реалізувати в післявоєнний період для залучення добровольців.