середа05 лютого 2025
glasno.com.ua

У Києві переглядають роботу транспорту під час тривоги: які можливі зміни (відео)

Столиця залишається єдиним містом, де під час тривоги повністю зупиняється наземний громадський транспорт. Водії зазначають, що не хочуть нести відповідальність за життя пасажирів, а пасажири скаржаться на додаткові витрати на таксі.
В Киеве рассматривают изменения в работе транспорта во время тревоги: какие варианты предлагаются (видео)

7 січня начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко повідомив, що Рада оборони розгляне роботу транспорту під час тривоги. Про це відомо з його Telegram-каналу.

"Напрацювання алгоритму функціонування наземного громадського транспорту під час повітряної тривоги", — зазначив чиновник як один з пунктів для обговорення на найближчому засіданні Ради оборони міста.

Також Ткаченко виніс на розгляд питання про службові відрядження за кордон представників органів місцевого самоврядування та працівників КМВА. Як він уточнив, йдеться про те, щоб поїздки погоджувалися через Раду оборони і були обґрунтованими як необхідні, адже на це витрачаються кошти з бюджету.

Третій пункт для обговорення — ліквідація пошкоджених внаслідок обстрілів автомобілів з вулиць столиці. Керівник КМДА пообіцяв повідомити про подальші кроки "в найближчий час".

Як зміниться робота транспорту в Києві під час тривог

Як передали 9 січня в виданні "Рубрика", Ткаченко розкрив деталі в ефірі телемарафону. Він пояснив, що зараз Київ — єдине місто України, де під час повітряних тривог зупиняють транспорт.

Він зазначив, що столиця залишається постійною метою для ЗС РФ, тому розробляються кілька варіантів змін у протоколах безпеки для пасажирів. Зокрема, один з них передбачає, що транспорт при загрозі ударів конкретними видами зброї будуть зупиняти зонально.

"Рішення має бути зваженим. В будь-якому випадку ми не можемо нехтувати безпекою киян", — підкреслив голова КМВА.

Він заявив, що дію комендантської години в Києві переглядати не будуть.

Транспорт в Киеве, общественный транспорт в Киеве, работа транспорта в Киеве, общественный транспорт, общественный транспорт Киев, транспорт во время тревоги, транспорт тревога Киев

У Харкові транспорт не зупиняють через колапс

Жителька лівого берега Києва, рух метро з якого на правий зупиняється під час тривоги, Марія в сюжеті "Факти ICTV" поскаржилася, що через правила безпеки змушена пересідати на переповнені маршрутки і витрачати іноді дві години замість 45 хвилин на дорогу додому.

Вона згадала, як одного разу разом з іншими пасажирами була висаджена з автобуса посеред північного мосту. Кияни йшли пішки і шукали "зайві 500 гривень" на таксі, адже час наближався до початку комендантської години.

Водій столичного тролейбуса Валерій розповів, що іноді пасажири категорично відмовляються виходити, а вигнати їх він права не має. Такі люди залишаються сидіти всередині транспорту до відбою.

Водночас Валерій зазначив, що перевозить сотню людей і не може брати на себе відповідальність за їхні життя. Він пояснив, що якщо людина їде на власному автомобілі, вона сама за себе відповідає, у випадку ж з громадським транспортом ситуація інша.

У прифронтовому Харкові, який страждає від постійних обстрілів ЗС РФ, в перші місяці повномасштабної війни також вводили обмеження для курсування транспорту, але згодом скасували.

"Повний колапс. Це неможливо зробити, ми це прекрасно розуміємо. Тому що все зупиниться, люди просто вийдуть на вулицю і не будуть знати, як дістатися", — пояснив мер Ігор Терехов.

Игорь Терехов, Терехов

В Івано-Франківську транспорт зупиняється тільки під час масованих обстрілів, але в більшості міст діє єдине правило — пасажири припиняють поїздки і йдуть в укриття за власним бажанням. За схожим принципом у Києві працює міська електричка: людей просто попереджають про небезпеку і закликають йти в укриття, але рух не припиняється. Кажуть, це могло б створити колапс на залізниці.

Зупинка руху транспорту спонукає киян пересідати на автомобілі, які в основному їдуть великими потоками через два мости — Міст Метро та Міст Патона. Однак, як пояснив урбаніст Дмитро Беспалов, ці споруди — в аварійному стані і в будь-який момент можуть втратити несучу здатність.

Мост Метро, Киев, мост Киев Мост Патона, Киев, мост Киев

Кияни вже створювали петицію

Нові правила для наземного транспорту в Києві запрацювали 1 серпня 2022 року. Відтоді маршрутки, автобуси, тролейбуси і трамваї у разі небезпеки повинні зупинятися в безпечних місцях, а пасажири повинні виходити і направлятися в найближчі укриття. Метро ж під час тривоги не курсує по наземних ділянках, довозячи пасажирів лише до найближчих підземних станцій.

Замисел полягав у тому, щоб після оголошення тривоги, умовно, автобус зупинявся і випускав всіх пасажирів. Вони б йшли в укриття, де чекали б відбою, а після протягом 10 хвилин поверталися і їхали далі, не оплачуючи повторно проїзд.

Транспорт в Киеве, общественный транспорт в Киеве, работа транспорта в Киеве, общественный транспорт, общественный транспорт Киев, транспорт во время тревоги, транспорт тревога Киев0

На сайті Київської міської ради набирала необхідну кількість голосів петиція про скасування такого рішення, але влада пояснила, що не має таких повноважень, і це залежить від Ради оборони столиці.

Нагадаємо, 9 січня Верховна Рада підтримала зміни до закону "Про військовий облік та військову службу", які стосуються БОВП. Така підготовка триватиме місяць, її проходитимуть і чоловіки, і жінки, але є один нюанс.