середа05 лютого 2025
glasno.com.ua

Ситуація критична: металурги просять міністра розвитку ввести мораторій на підвищення залізничних тарифів.

Металурги звернулися до Кулеби з проханням не підвищувати тарифи на вантажні перевезення Укрзалізниці, оскільки це може призвести до звільнення тисяч працівників.
Критическая ситуация: металлурги обращаются к министру развития с просьбой ввести мораторий на рост тарифов на железнодорожные перевозки.

Підвищення тарифів на вантажні перевезення Укрзалізниці стане фатальним для підприємств, які вже працюють у збиток. Це призведе до закриття стратегічних виробництв, масових звільнень працівників та зростання соціальної напруженості в регіонах. Тому зараз, щоб стимулювати економіку та утримати промисловість від кризи, потрібно ввести мораторій на підвищення тарифів на вантажі УЗ до закінчення війни. Про це йдеться у відкритому листі до глави Мінрозвитку Олексію Кубраку від найбільших металургійних компаній, серед яких — АрселорМіттал, "Запоріжсталь" та українські гірничо-добувні комбінати, повідомляє УНІАН.

"За наявною інформацією, Укрзалізниця та Мінрозвитку почали готувати проект наказу про підвищення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом на 37%. Але поточна ситуація вкрай несприятлива для підвищення вантажних залізничних тарифів, адже вплив війни на підприємства ГМК та вже існуючі високі логістичні витрати неухильно наближають час, коли наслідки для галузі стануть незворотними", — зазначено у листі.

Серед основних викликів, що постають перед галуззю — відключення електроенергії через атаки на енергетичну інфраструктуру, кадровий дефіцит, викликаний мобілізацією та міграцією, падіння цін і обсягів виробництва, зростання тарифів підприємств-монополістів в енергетичній сфері та підвищення вартості логістики. У такій ситуації підвищення ще й вантажних тарифів УЗ стане критичною точкою.

"Підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення завдасть сильного удару по національній економіці та обороноздатності України і стане катастрофічним для промислових підприємств України. Серед наслідків цього рішення — закриття підприємств, звільнення персоналу, скорочення валютної виручки та зменшення обсягів експорту", — кажуть металурги.

Вони закликали Міністерство розвитку допомогти Укрзалізниці знайти внутрішні резерви для оптимізації витрат, щоб не створювати надмірне та недоцільне в нинішніх умовах тарифне навантаження, а також проаналізувати фінансовий план компанії на цей рік, щоб уникнути роздутих витрат, які вже становлять загрозу для стану УЗ.

"Зараз УЗ має всі можливості зберегти поточний рівень тарифів на вантажні перевезення за рахунок оптимізації витрат і відновлення вантажної бази, і при цьому залишитися прибутковою. Закликаємо міністра врахувати, що підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення в нинішніх умовах недопустимо, і ввести мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення УЗ до закінчення війни", — йдеться у листі.